TTArtisan 100mm F2.8 Bubble Bokeh Leica M i L-mount: nieźle się to klei

TTArtisan 100mm F2.8 Bubble Bokeh nieustannie czaruje wielbicieli bańkowego bokeh i wkurza zwolenników gładkiego bokeh bo to silnie polaryzujący obiektyw jest. Taki już los kontrowersyjnych ludzi i przedmiotów, że budzą sprzeczne odczucia – od uwielbienia po odrazę – i rzadko kogo pozostawiają obojętnym. I dobrze, bo przecież nieważne co mówią, ważne żeby mówili. A o obiektywie TTArtisan 100mm F2.8 Bubble Bokeh w ubiegłym roku mówiło się sporo, a my opublikowaliśmy mnóstwo wpisów ze zdjęciami przykładowymi z tej optyki.

TTArtisan 100mm F2.8 Leica Mp1161587

TTArtisan 100mm F2.8 Leica Mp1161576

Jakie artykuły ze zdjęciami przykładowymi powstały do tej pory z obiektywu TTArtisan 100mm F2.8 Bubble Bokeh?

TTArtisan 100mm F2.8 Leica Mp1161536

Jak widać do tej chwili przygotowaliśmy zdjęcia przykładowe na aparatach:

  • Lustrzanka cyfrowa Canon APS-C.
  • Lustrzanka cyfrowa Canon Full Frame.
  • Lustrzanka cyfrowa Nikon Full Frame.
  • Bezlusterkowiec Nikon Full Frame.
  • Bezlusterkowiec Sony Full Frame.
  • Lustrzanka cyfrowa Pentax Full Frame.
  • Średnioformatowy bezlusterkowiec Fujifilm GFX.
  • Bezlusterkowiec Fujifilm z matrycą formatu AP-C.
  • Dalmierzowy aparat cyfrowy Leica Full Frame
  • Bezlusterkowiec Olympus micro 4/3
TTArtisan 100mm F2.8 Leica Mp1161538

TTArtisan M 100mm F2.8 Bubble Bokeh: specyfikacje

  • Ogniskowa: 100mm.
  • Zakres wartości przysłony: F2.8-F22.
  • Pierścień ustawiania przysłony.
  • Pierścień ręcznego ustawiania ostrości.
  • Przysłona złożona z 13 listków.
  • Minimalna odległość ustawiania ostrości: 90cm.
  • Rozmiar filtra: 49mm.
  • Budowa: 3 soczewki w 3 grupach.
  • Kąt widzenia: 24 stopnie.
  • Wymiary: 59x98mm
  • Waga: około 307g.
  • Mocowanie: Leica M
TTArtisan 100mm F2.8 Leica Mp1161545

Panasonic Lumix DC-S1R

Staramy się “przestrzelać” obiektyw TTArtisan M 100mm F2.8 Bubble Bokeh Leica M na wszelkich możliwych systemach i w ramach takich testów postanowiłem zamocować tę optykę na pełnoklatkowym bezlusterkowcu z bagnetem L-mount czyli Panasonic Lumix DC-S1R. Jako, że nie dysponowałem adapterem M42-L-mount a miałem do dyspozycji adapter TTArtisan Leica M – Sigma Panasonic Leica L-mount wybrałem wersję obiektywu z bagnetem Leica M.

TTArtisan 100mm F2.8 Leica Mp1161559

Panasonic Lumix DC-S1R to kawał solidnego aparatu a w mariażu z TTArtisan M 100mm F2.8 Bubble Bokeh Leica M tworzy świetny zestaw do generowania bąbelkowych nieostrości. Tym razem wykonałem serię zdjęć ze statywu, z braku wężyka spustowego posługując się 10 sekundowym samowyzwalaczem. Jak oceniam pracę zestawu? To wszystko się po prostu nieźle klei bo klejem do mydlanych baniek jest świetna pełnoklatkowa matryca o rozdzielczości 47 Mpix.

TTArtisan 100mm F2.8 Leica Mp1161561

Galeria zdjęć przykładowych zrobionych obiektywem TTArtisan M 100mm F2.8 Bubble Bokeh Leica M i aparatem Panasonic Lumix DC-S1R

Zdjęcia przykładowe zostały zrobione obiektywem TTArtisan M 100mm F2.8 Bubble Bokeh Leica M i pełnoklatkowym bezluterkowcem Panasonic Lumix DC-S1R. Zdjęcia zostały wykonane w formacie RAW a następnie wywołanie do formatu jpeg w aplikacji Adobe Camera Raw i zmniejszone do 2048 pikseli na dłuższym boku.

Sprzęt wymieniony w tekście

Sprzęt wymieniony w tekście jest dostępny w sklepie InterFoto.eu:

Obiektyw TTArtisan M 100mm F2.8 Bubble Bokeh Leica M

Pełnoklatkowy bezluterkowiec Panasonic Lumix DC-S1R

Adapter TTArtisan Leica M – Sigma Panasonic Leica L-mount

TTArtisan 100mm F2.8 Leica Mp1161540
Jarosław Brzeziński
Jarosław Brzeziński

Jarosław Brzeziński, ur. 1962 r., fotograf, malarz i tłumacz z tytułem magistra filologii angielskiej.
Blog pod adresem: https://towarzystwonieustraszonychsoczewek.blogspot.com/
W roku 2005 opublikował książkę “Canon EOS System”.
W latach 1998- 2009 odpowiedzialny w UKIE za tłumaczenia wszystkich dokumentów związanych z akcesją oraz członkostwem Polski w UE.
W latach 1996- 2011 redaktor i autor setek artykułów na temat sprzętu fotograficznego i fotografii dla czołowych miesięczników branżowych.
W latach 1987-1998 pracował jako nauczyciel angielskiego.
W latach 1994-1996 pracował jako freelancing copywriter dla Ogilvy & Mather.
Od 12 lat jest głównym ekspertem ds. tłumaczeń w Centrum Europejskim Natolin.
Od 25 lat pracuje jako zawodowy fotograf ślubny, reklamowy, reklamowy, eventowy, przemysłowy, korporacyjny oraz portrecista, zarówno w studio jak i w terenie.
Od 30 lat pracuje jako tłumacz polsko-angielski oraz angielsko-polski dla czołowych firm i organizacji.

Artykuły: 2061

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *