Wymień lub sprzedaj sprzęt fotograficzny
|
Złóż zapytanie o wniosek ratalny w Interfoto.eu

TTArtisan 100mm F2.8 Bubble Bokeh M42 – pierwsze zdjęcia przykładowe – dzień

W planach chcemy razem z chłopakami z naszej ekipy sprawdzić jak na zdjęciach poradzi sobie TTArtisan 100mm F2.8 Bubble Bokeh M42 podłączony do wszystkich najpopularniejszych bodziaków zarówno lustrzankowych jak i bezlusterkowców:

  • Canon
  • Nikon
  • Sony
  • Leica
  • Pentax
  • Panasonic
  • Olympus
  • Fujifilm FX
  • Fujifilm GFX

Efekt Bubble Bokeh to jak magiczna kropelka w świecie fotografii, która dodaje zdjęciom niezwykłego uroku. Ten efekt tworzy tło pełne delikatnych, bańkowatych plamek, które rozkwitają wokół głównego tematu jak iskierki marzeń. To efekt, który pozwala głównemu motywowi zdjęcia zabłysnąć niczym gwiazda na nocnym niebie :).

W efekcie Bubble Bokeh tło staje się bajkową krainą z miękkimi, pastelowymi kształtami, przypominającymi bańki mydlane unoszące się w powietrzu. Te małe cuda różnej wielkości i kształtów otaczają nasz główny temat, nadając mu aurę tajemniczości i głębi. To, co sprawia, że ten efekt jest tak wyjątkowy, to subtelne połączenie miękkiego rozmycia z wyraźnym zaznaczeniem głównego tematu.

TTArtisan 100mm F2.8 Bubble Bokeh M42 - Sony A9 II
TTArtisan 100mm F2.8 Bubble Bokeh M42 – Sony A9 II

Jak wiadomo każdy bodziak radzi sobie z obiektywami zupełnie inaczej. Inaczej przetwarza obraz, kiedy fotografujesz na wysokim ISO w nocy, a inaczej za dnia. Ambitny plan rozpoczynam zdjęciami przykładowymi z Sony A9 II. Wybrałem to body przede wszystkim dlatego, że znam je na prawdę nieźle, a poza tym odbiorcy Soniaków czekają na sample z totalnym zniecierpliwieniem.

Metodyka wykonywania zdjęć:

  • Przede wszystkim RAW.
  • Wszelkie korekty i zniekształcenia wyłączone.
  • Odszumianie wyłączone.
  • Przeważało u mnie wyższe ISO.
  • Ostrzyłem wyłącznie na elektronicznym wizjerze, z wyłączoną opcją focus peaking*.

* omawiamy pojęcie focus peaking. Jest to narzędzie i technika dostępna w wielu aparatach fotograficznych, kamerach wideo i lustrzankach cyfrowych, która pomaga w precyzyjnym ustawianiu ostrości podczas fotografowania lub nagrywania wideo. Jest to szczególnie przydatne wtedy, gdy chcemy uzyskać ostre i wyraźne zdjęcia lub filmy.

Idea focus peaking polega na wizualnym wyróżnianiu obszarów na obrazie, które są ostre i znajdują się w punkcie ostrości. Główne zastosowanie to zwłaszcza sytuacje, w których praca z ekranem LCD aparatu czy wizjerem jest trudniejsza, na przykład w niskich warunkach oświetleniowych lub przy pracy na małych ekranach.

Kiedy aktywujesz focus peaking w aparacie, obszary na obrazie, które są w punkcie ostrości, zostaną wizualnie zaznaczone. Zazwyczaj są to kontrastowe linie lub plamki o wybranym kolorze (najczęściej czerwonym lub białym), które pojawią się na elementach, które są ostre. Dzięki temu z łatwością możesz kontrolować, na którym obszarze obrazu skupić ostrość.

Na wstępie rzucę hasło, które może być dla wielu szokiem.
Dla mnie stara wersja obiektywu Trioplan 100mm F2.8 Red V Bubble Bokeh przegrała i to w całym zakresie. Ale to jest moja osobista opinia.

TTArtisan 100mm F2.8 Bubble Bokeh M42 - Sony A9 II
TTArtisan 100mm F2.8 Bubble Bokeh M42 – Sony A9 II

Ale do rzeczy, najważniejsze spostrzeżenia, które rzuciły mi się podczas pierwszych zdjęć z obiektywu TTArtisan 100mm F2.8 Bubble Bokeh M42:

  • Wspomniany Trioplan efekt Bubble Bokeh ma tylko i wyłącznie na F2.8, po domknięciu czar mocno zanika. Natomiast TTArtisan 100mm F2.8 Bubble Bokeh M42 ma ten efekt nawet po domknięciu przysłony do F5.6 co było dla mnie niemałym zaskoczeniem.
  • Głębia ostrości na przysłonie F2.8 na obiektywie TTArtisan jest bardzo mała, jednakże, jeśli celnie trafisz, obraz nie będzie mydlany.
  • Delikatne domknięcie przysłony powoduje, że głębia ostrości znacząco się zwiększa, zaś efekt Bubble Bokeh nadal pozostaje.
  • Obiektyw bardzo wygodny do fotografowania.
  • Minimalną odległość ostrzenia można zmniejszyć stosując pierścienie makro, ja tak zrobiłem.
  • Flary – nie można o nich zapomnieć – kiedy pod odpowiednim kątem wpadnie światło do obiektywu, na zdjęciach powstają flary. Dodam, że te flary moim osobistym zdaniem to jest totalny majstersztyk. To nie są jakieś “kiepskiej jakości” flary – to są niesamowite dodatkowe efekty do Twoich zdjęć. Mi się podobają!
  • Nie można zapomnieć o cenie… 899zł za solidny słoik do zdjęć artystycznych i portretowych!
TTArtisan 100mm F2.8 Bubble Bokeh M42
TTArtisan 100mm F2.8 Bubble Bokeh M42

Dane techniczne TTArtisan 100mm F2.8 Bubble Bokeh M42

  • Popularne w dzisiejszych czasach mocowanie M42.
  • Ogniskowa 100mm.
  • Swiatłosiła F2.8.
  • Maksymalne ustawienie przysłony F22.
  • Pierścień ustawiania przysłony.
  • Pierścień manualnego ustawiania ostrości.
  • Przysłona złożona z 13 listków.
  • Minimalna odległość ostrzenia 90cm.
  • Rozmiar filtra 49mm.
  • Budowa: 3 elementy w 3 grupach.
  • Kąt widzenia: 24 stopnie.
  • Waga około 307g.
  • Przeznaczenie: aparaty analogowe, lustrzanki cyfrowe, bezlusterkowce z adapterem M42.
  • Dedykowany do aparatów pełnoklatkowych, ale również i APS-C.
  • Metalowy dekielek przód i tył.

A teraz zapraszam na galerię przykładowych zdjęć dziennych. I niech każdy sam oceni 🙂

Galeria zdjęć przykładowych TTArtisan 100mm F2.8 Bubble Bokeh M42 – dzień:

Poniżej znajdziesz kilka zdjęć w jakości 1:1 prosto z RAW (uwaga duże zdjęcia):

Więcej artykułów o TTArtisan 100mm F2.8 Bubble Bokeh M42:

Sprzęt omawiany w tym artykule jest dostępny w sklepie InterFoto.eu:

TTArtisan 100mm F2.8 Bubble Bokeh M42

Trioplan 100mm F2.8 Red V Bubble Bokeh

Sony A9 II

Łaciata Krowa
Łaciata Krowa

Jestem dewiantem sprzętu fotograficznego. Muszę pogłaskać, powąchać, podotykać, przeklikać, przytulić - organoleptycznie zaakceptować :). Preferuję cyfrowe lustrzanki nad bezlusterkowcami. Ostatnio przypadły mi do gustu lustrzanki cyfrowe z matrycami CCD.

Artykuły: 571

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *