Adaptery filmowe firmy Venus Optics w mocowaniu PL: 1.33x Rear Anamorphic Adapter oraz 1.4x Full Frame Expander

Firma Venus Optics zaprezentowała dwa adaptery przeznaczone do pracy z obiektywami filmowymi. Pierwszy z nich kompresuje obraz w poziomie, zmieniając obiektyw w anamorficzny, a drugi rozciąga pole obrazowe obiektywów Super35 na matryce pełnoklatkowe. Nowe adaptery Laowa Cine to akcesoria do flagowego obiektywu filmowego Venus Optics Laowa OOOM 25-100 mm T2,9 Cine do Arri PL / Canon EF / Sony E.

Adapter anamorficzny Venus Optics Laowa x1,33 zmienia obraz generowany przez obiektywy do proporcji anamorficznych, czyli 2.35:1 w kamerach o sensorach 16:9 (przy użyciu obiektywu OOOM). Podczas pracy pod światło generuje przyjemny vintageowy look z miłymi dla oka flarami a boke przypomina starsze analogowe obiektywy.

Telekonwerter Venus Optics Laowa x1,4 Super 35 to ekstender, który sprawia, że pole krycia OOOM-a wzrasta bez strat ze standardowego Super35 do pełnej klatki i jednocześnie zmienia jego ogniskową z 25-100 do 35-140 mm oraz przesłonę z T2.9 do T4. Oba na chwilę obecną zaopatrzone są w bagnety PL/P.

Adaptery są kompatybilne z innymi dostępnymi na rynku obiektywami filmowymi

Dla adaptera anamorficznego:

  • Angenieux 28-340mm Optimo Zoom T3.2
  • Angenieux 24-290mm Optimo Zoom T2.8
  • Angenieux Optimo Style 16-40mm T2.8 Zoom
  • Angenieux Optimo Style 30-76mm T2.8 Zoom
  • Carl Zeiss Supreme Prime  25 mm T1.5
  • Carl Zeiss Supreme Prime 29 mm T1.5
  • Carl Zeiss Supreme Prime 35 mm T1.5
  • Carl Zeiss Supreme Prime 50 mm T1.5
  • Carl Zeiss Supreme Prime 85 mm T1.5
  • Carl Zeiss Compact Prime 15mm T2.9
  • Carl Zeiss Compact Prime 18 mm T2.9
  • Carl Zeiss Compact Prime 25 mm T2.1
  • Carl Zeiss Compact Prime 28 mm T2.1
  • Carl Zeiss Compact Prime 35 mm T2.1
  • Carl Zeiss Compact Prime 50 mm T2.1
  • Carl Zeiss Compact Prime 85 mm T2.1
  • ARRI 18-80mm Alura Studio Zoom T2.6
  • ARRI 45-250MM T2.6

Dla ekstendera:

  • Angenieux EZ-2 15-40mm T2.0
  • Angenieux EZ-1 30-90mm T2.0
  • Angenieux EZ-1 45-135MM T3
  • Angenieux EZ2 FF 22-60mm T3
  • Canon CN-E 15.5-47mm T2.8 L S Wide-Angle Cinema Zoom
  • Canon CN-E 30-105mm T2.8 L S Telephoto Cinema Zoom
  • ARRI Ultra Prime 85mm T1.9
  • Carl Zeiss Supreme Prime 29 mm T1.5
  • Carl Zeiss Cinema Zoom 15-30mm

Obrazek domyślny
Jarosław Brzeziński

Jarosław Brzeziński, ur. 1962 r., fotograf, malarz i tłumacz z tytułem magistra filologii angielskiej.
Blog pod adresem: https://towarzystwonieustraszonychsoczewek.blogspot.com/
W roku 2005 opublikował książkę “Canon EOS System”.
W latach 1998- 2009 odpowiedzialny w UKIE za tłumaczenia wszystkich dokumentów związanych z akcesją oraz członkostwem Polski w UE.
W latach 1996- 2011 redaktor i autor setek artykułów na temat sprzętu fotograficznego i fotografii dla czołowych miesięczników branżowych.
W latach 1987-1998 pracował jako nauczyciel angielskiego.
W latach 1994-1996 pracował jako freelancing copywriter dla Ogilvy & Mather.
Od 12 lat jest głównym ekspertem ds. tłumaczeń w Centrum Europejskim Natolin.
Od 25 lat pracuje jako zawodowy fotograf ślubny, reklamowy, reklamowy, eventowy, przemysłowy, korporacyjny oraz portrecista, zarówno w studio jak i w terenie.
Od 30 lat pracuje jako tłumacz polsko-angielski oraz angielsko-polski dla czołowych firm i organizacji.

Wpisów: 1575

Jeden komentarz

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

  1. […] Venus Optics Laowa Nanomorph to planowana nowa linia kinowych obiektywów anamorficznych o współczynniku ściśnięcia obrazu 1,5x dla formatu Super 35. Firma Venus Optics chce zgromadzić fundusze na opracowanie i produkcję obiektywów poprzez kampanię na platformie Kickstarter, Według producenta Laowa Nanomorph będzie linią najmniejszych na świecie filmowych obiektywów anamorficznych dla formatu Super 35. Będą to pierwsze anamorficzne obiektywy firmy Venus Optics; dotąd firma produkowała jedynie adapter anamorficzny, o czym pisaliśmy rok temu. […]