Wymień lub sprzedaj sprzęt fotograficzny
|
Złóż zapytanie o wniosek ratalny w Interfoto.eu

Pełnoklatkowy TTArtisan 250mm F5.6 Reflex Donut Bokeh M42 zdjęcia przykładowe na lustrzance Canon EOS 5D Mark IV

Obiektyw TTArtisan 250mm F5.6 Reflex Donut Bokeh w mocowaniu M42 swoją premierę miał 3 czerwca 2024r. Jest to obiektyw o bardzo specyficznych możliwościach. Oferuje obłędne rozmycie drugiego planu, niczym malowałbyś farbami w impresjonistycznym stylu maralskim.

Czy TTArtisan 250mm F5.6 Reflex Donut Bokeh można nazwać teleobiektywem?

Moim zdaniem i tak i nie. Tak ponieważ ma ogniskową 250mm, która daje przybliżenie identyczne jak teleobiektyw ustawiony na 250mm. A nie ponieważ jest specyficznie skonstruowany, aby oferować obłędne rozmycie drugiego planu. Teleobiektyw w dużej mierze o ogniskowej ustawionej na 250mm przy przysłonie F5.6 dałby bardzo ostry obraz, a drugi plan nie byłby “szczególnie” malowniczy.

Pełnoklatkowy TTArtisan 250mm F5.6 Reflex Donut Bokeh M42 zdjęcia przykładowe na lustrzance Canon EOS 5D Mark IV
Pełnoklatkowy TTArtisan 250mm F5.6 Reflex Donut Bokeh M42 zdjęcia przykładowe na lustrzance Canon EOS 5D Mark IV

Czy łatwo ustawia się ostrość na TTArtisan 250mm F5.6 Reflex Donut Bokeh ?

Mogę odpowiedzieć podobnie i tak i nie. Przysłona F5.6 wymusza zastosowanie w aparacie wyższego ISO, co w niektórych warunkach (np. w nocy) może wymagać ustawienia dłuższego czasu. Klasyczny teleobiektyw jest długi, często ma stopkę statywową, gabaryt i waga powodują, że klasyczny teleobiektyw trzyma się wygodniej, stabilniej. W przypadku TTArtisan 250mm F5.6 Reflex Donut Bokeh którego długość wynosi 6,5cm musimy dosłownie w głowie przestawić sobie myślenie, że to nie jest klasyczny teleobiektyw. Jest to ciemny teleobiektyw, którego głębia ostrości jest podobna jak w obiektywie o ogniskowej 50mm ustawionej na F0.95.

Dlatego nie zrażaj się :):):), że pierwsze zdjęcia mogą Ci wychodzić nieostre, albo nie możesz złapać odpowiedniej głębii ostrości. Nie możesz, bo ten obiektyw SPECJALNIE jest tak zbudowany, aby dawać obraz, którego nie uzyskasz na żadnym innym obiektywie.

Pełnoklatkowy TTArtisan 250mm F5.6 Reflex Donut Bokeh M42 zdjęcia przykładowe na lustrzance Canon EOS 5D Mark IV
Pełnoklatkowy TTArtisan 250mm F5.6 Reflex Donut Bokeh M42 zdjęcia przykładowe na lustrzance Canon EOS 5D Mark IV

Nie oszukujmy się – jest niewiele obiektywów, które mogą stworzyć podobny obraz co TTArtisan 250mm F5.6 Reflex Donut Bokeh – niestety te co są dostępne nie są pełnoklatkowe lub mają dłuższą ogniskową i są jeszcze bardziej ciemne, więc trudniej o efekty. Alternatywą jest Kase 200mm F5.6 oraz Minolta Rokkor MD 250mm F5.6 – kilkukrotnie droższe od TTArtisan’a, a wcale nie oferują tak wysokiego kontrastu na zdjęciach.

Odpowiadając na pytanie czy łatwo ustawia się ostrość na TTArtisan 250mm F5.6 Reflex Donut Bokeh – odpowiedź brzmi – nie jest łatwo, ale dla takich efektów warto:)

Pełnoklatkowy TTArtisan 250mm F5.6 Reflex Donut Bokeh M42 zdjęcia przykładowe na lustrzance Canon EOS 5D Mark IV
Pełnoklatkowy TTArtisan 250mm F5.6 Reflex Donut Bokeh M42 zdjęcia przykładowe na lustrzance Canon EOS 5D Mark IV

Prezentuję kilka zdjęć wykonanych na lustrzance Canon EOS 5D Mark IV i na TTArtisan 250mm F5.6 Reflex Donut Bokeh w mocowaniu M42:

Jako adapter wybrałem dowolny adapter EOS-EF na M42 (noname) bez modułu potwierdzenia ostrości – mimo tego, że noszę okulary i jestem “makro-widzem” spokojnie ustawiam ostrość. Zdjęcia wykonałem w RAW. Za pomocą ACR przekonwertowałem do JPG/zmniejszyłem do 2000px.

Omawiany sprzęt znajdziesz w InterFoto.eu:

Canon EOS 5D Mark IV

TTArtisan 250mm F5.6 Reflex Donut Bokeh mocowanie M42

Łaciata Krowa
Łaciata Krowa

Jestem dewiantem sprzętu fotograficznego. Muszę pogłaskać, powąchać, podotykać, przeklikać, przytulić - organoleptycznie zaakceptować :). Preferuję cyfrowe lustrzanki nad bezlusterkowcami. Ostatnio przypadły mi do gustu lustrzanki cyfrowe z matrycami CCD.

Artykuły: 592

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *