Szerokie kąty do Fuji od Siedmiu Rzemieślników

Obecnie gama obiektywów firmy 7Artisans w mocowaniu Fujifilm FX obejmuje 7 pozycji:

  1. 7Artisans 7,5 mm f/2,8 Fish-eye (kolor: czarny)
  2. 7Artisans 12 mm f/2,8 (kolor: czarny)
  3. 7Artisans 25 mm f/1,8 ( kolor: czarny, srebrny)
  4. 7Artisans 35 mm f/1,2 (kolor: czarny)
  5. 7Artisans 35 mm f/2,0 (kolor: czarny)
  6. 7Artisans 50 mm f/1,8 (kolor: czarny)
  7. 7Artisans 55 mm f/1,4 (kolor: czarny)

Dzisiaj krótkie opisy pierwszej trójki z listy, czyli szerokokątnych obiektywów do bezlusterkowców Fujifilm.

7Artisans 7,5 mm f/2,8 Fish-eye

Obiektyw 7Artisans 7,5 mm f/2,8 Fisheye to jeden z najtańszych biletów wstępu do świata superszerokokątnej fotografii dla użytkowników aparatów Fujifilm z matrycą formatu APS-C. Jest to optyka typu „rybie oko” dająca kąt widzenia 180 stopni (po przekątnej). W połączeniu z minimalną odległością fotografowania z zaledwie 12 centymetrów pozwala to na uchwycenie szerokich panoram z ogromną głębią ostrości rozciągającą się od obiektów na pierwszym planie do nieskończoności. Tubus obiektywu wykonano z aluminium a mocowanie bagnetowe z miedzi. Wielowarstwowe powłoki przeciwodblaskowe umożliwiają fotografowanie pod światło z minimalną flarą. Wbudowana osłona przeciwsłoneczna chroni przed światłem bocznym. Obiektyw skonstruowany jest z 11 soczewek w 8 grupach, 12-listkowa przysłona daje koliste oddanie punktów światła i jest przymykana płynnie; minimalna odległość ogniskowania to 12 centymetrów; obiektyw jest bardzo lekki i mały – jego waga to zaledwie 275 gramów a wymiary to 58 x 53 milimetry i występuje wyłącznie w czarnej wersji kolorystycznej.

7Artisans 12 mm f/2,8

Obiektyw 7Artisans 12 mm f/2,8 daje na matrycy formatu APS-C podobne pole obrazowe, co obiektyw o ogniskowej 18 mm na matrycy pełnoklatkowej. Przy bardzo szerokim kącie widzenia (102 stopnie), 7Artisans 12 mm f/2,8 daje obraz prawie pozbawiony dystorsji, a minimalna odległość fotografowania wynosząca 20 centymetrów pozwala bardzo zbliżyć się do obiektów na pierwszym planie. Metalowe tubus obiektywu jest solidnie wykonany a wielowarstwowe powłoki przeciwodblaskowe oraz wbudowana osłona przeciwsłoneczna nieomal całkowicie niwelują zaświetlenia przy świetle tylnym i bocznym. Obiektyw skonstruowany jest z 10 soczewek w 8 grupach, 7-listkowa przysłona daje koliste oddanie punktów światła i jest przymykana płynnie; minimalna odległość ogniskowania to 20 centymetrów; obiektyw jest bardzo lekki i mały – jego waga to zaledwie 295 gramów a wymiary to 65 x 62 milimetry i występuje wyłącznie w czarnej wersji kolorystycznej.

7Artisans 25 mm f/1,8

Obiektyw 7Artisans 25 mm f/1,8 daje na matrycy formatu APS-C podobne pole obrazowe, co obiektyw o ogniskowej 37,5 mm na matrycy pełnoklatkowej. Pole widzenia plasuje tę optykę między obiektywami szerokokątnymi a standardowymi. Minimalna odległość fotografowania wynosząca 18 centymetrów w połączeniu z wynikającą z dużej jasności (f/1,8) bardzo małą głębią ostrości przy pełnym otworze przysłony, pozwala na wykonywanie zbliżeń niewielkich obiektów lub portretów z rozmytym tłem. Obiektyw daje klasyczny obraz z ciekawą flarą i odlotowym boke. Tubus obiektywu jest wykonany z aluminium i miedzi. Obiektyw skonstruowany jest z 7 soczewek w 5 grupach, 12-listkowa przysłona daje koliste oddanie punktów światła i jest przymykana płynnie; minimalna odległość ogniskowania to 18 centymetrów; obiektyw jest miniaturowy – jego waga to zaledwie 143 gramów a wymiary to 51 x 32 milimetry. Z przodu można zamocować filtr o średnicy 46 milimetrów. 7Artisans 25 mm f/1,8 występuje w czarnej oraz srebrnej wersji kolorystycznej.

Tekst: Zespół Interfoto

Zdjęcia: Jarosław Brzeziński

Wkrótce pojawią się opisy pozostałej czwórki obiektywów firmy 7Artisans w mocowaniu do aparatów Fujifilm. Tym razem będą to obiektywy standardowe i portretowe, czyli 7Artizans 35 mm f/1,2, 7Artisans 35 mm f/2,0, 7Artisans 50 mm f/1,8, oraz 7Artisans 55 mm f/1,4.

Obrazek domyślny
Jarosław Brzeziński

Jarosław Brzeziński, ur. 1962 r., fotograf, malarz i tłumacz z tytułem magistra filologii angielskiej.
Blog pod adresem: https://towarzystwonieustraszonychsoczewek.blogspot.com/
W roku 2005 opublikował książkę “Canon EOS System”.
W latach 1998- 2009 odpowiedzialny w UKIE za tłumaczenia wszystkich dokumentów związanych z akcesją oraz członkostwem Polski w UE.
W latach 1996- 2011 redaktor i autor setek artykułów na temat sprzętu fotograficznego i fotografii dla czołowych miesięczników branżowych.
W latach 1987-1998 pracował jako nauczyciel angielskiego.
W latach 1994-1996 pracował jako freelancing copywriter dla Ogilvy & Mather.
Od 12 lat jest głównym ekspertem ds. tłumaczeń w Centrum Europejskim Natolin.
Od 25 lat pracuje jako zawodowy fotograf ślubny, reklamowy, reklamowy, eventowy, przemysłowy, korporacyjny oraz portrecista, zarówno w studio jak i w terenie.
Od 30 lat pracuje jako tłumacz polsko-angielski oraz angielsko-polski dla czołowych firm i organizacji.

Wpisów: 1554

Zostaw komentarz