Sony A6600 + Sony E 10-18mm F4 OSS: szeroko w InterFoto

Sony A6600 to bezlusterkowiec z matrycą formatu APS-C a Sony E 10-18mm F4 OSS to superszerokokątny zoom zaprojektowany właśnie dla matryc APS-C, który został zastąpiony przez obiektyw Sony E PZ 10-18mm F4 G z elektrycznym zoomowaniem. Na wydarzeniu InterFoto X SIgma towarzyszyły mi dwa zestawy fotograficzne: Fujifilm X-T4 + AF 56mm F1.8 oraz właśnie Sony A6600 + Sony E 10-18mm F4 OSS. Pierwszym – typowo portretowym – zestawem robiłem zdjęcia modelek i modeli biorących udział w wydarzeniu, które pokazałem w jednym z poprzednich wpisów na blogu. Sony A6600 + Sony E 10-18mm F4 OSS to zestaw do szerokich ujęć, którego użyłem do celów dokumentacji wydarzenia – wyglądu sal oraz warsztatu fotograficznego prowadzonego przez Zbigniewa Furmana.

Sony A6600: przedostatni model z serii A6—

Znam nieźle serię Sony A6—, bo przez wiele lat używałem modeli Sony A6000 i A6500. Z perspektywy moich doświadczeń Sony A6600 nie wnosi wiele nowego. Właściwie jedyne wyróżniające się zmiany w stosunku do Sony A6500 to nowy, szybszy procesor i nowy pojemniejszy akumulator. Dopiero nowy flagowiec Sony A6700 wniósł powiew świeżości do linii bezlusterkowców Sony z matrycami formatu APS-C.

W skrócie podsumowując cechy wyróżniające model A6600, zacznę od zalet. Dostajemy wytrzymały korpus ze stopów magnezu, dość wygodny uchwyt, dobrej jakości uchylny ekran LCD, wygodną obsługę, w pełni konfigurowalne menu podręczne, dobrą jakość obrazu do ekwiwalentu czułości ISO 6400, dobry zakres tonalny, obsługę kodeków XAVC S i AVCHD, pełną kontrolę nad ekspozycją przy filmowaniu, wyjście czystego sygnału wideo przez HDMI, zdjęcia HDR, dobry autofokus pojedynczy i śledzący, skuteczne wykrywanie twarzy i oka, moduł komunikacji Wi-Fi i Bluetooth, focus-peaking, zebrę, szybkie zdjęcia seryjne, elektroniczną poziomicę, wydajny akumulator, gniazdo HDMI, słuchawek i mikrofonu i tak dalej.

Do wad należy zaliczyć słabą skuteczność systemu czyszczenia matrycy, problemy z aplikacją mobilną, rolling-shutter przy filmowaniu 4K, brak wsparcia dla standardu UHS-II, kiepsko działającą migawkę elektroniczną, brak joysticka, ograniczenia sterowania dotykowego, nienajlepszy wizjer elektroniczny, czy brak trybu panoramy.

Sony A6600 jest dostępne w dobrej cenie i dlatego łatwo go polecić osobom, które chcą dostać przyzwoity sprzęt z matrycą APS-C w systemie Sony. To niezły aparat, aczkolwiek mam nieodparte wrażenie, że mógł być lepszy, ale producent w oczekiwaniu na ciągle odkładanego flagowca A6700 nie włożył w A6600 wszystkiego co mógł i rozmyślnie go nieco upośledził a wypuszczenie go na rynek miało bardziej podtrzymać wiarę użytkowników w to, że linia A6—- żyje i będzie kontynuowana.

Sony A6600

Sony A6600: dane techniczne

Liczba pikseli24.2 Mpix
Matryca23.5 x 15.6 mm (APS-C), Exmor CMOS, 3:2
• Powłoka antystatyczna na filtrze optycznym i ultradźwiękowy mechanizm wibrujący
Procesor obrazuBIONZ X
Zakres ISOAuto (100-32000 ISO z możliwością wyboru górnej i dolnej granicy),
Rozszerzone do ISO 102400
MigawkaSzczelinowa sterowana elektronicznie, 30-1/4000 s w krokach co 1/3 EV, Bulb
Zoom cyfrowy4x
Stabilizacja obrazuTak
Zapis wideo• 4K (3840 x 2160), 30p, 25p, 24p
• Full HD (1920 x 1080), 120p, 60p, 60i, 30p, 24p
• HD (1280 x 720), 25p
• XAVC S 100 Mbps, ACHD 28 Mbps
OgniskowanieFast Hybrid AF (AF z wykrywaniem fazy / AF z wykrywaniem kontrastu), MF, 4D Focus
• Obszary AF: 425 pól (AF z detekcją fazy) / 425 pól (AF z detekcją kontrastu)
• Tryby AF: Automatyczny AF (AF-A), pojedynczy AF (AF-S), ciągły AF (AF-C), DMF (bezpośrednia ręczna regulacja ostrości), ręczny (MF)
• Dioda LED wspomagająca AF
Pomiar światłaTryby pomiaru:
• wielosegmentowy,
• punktowy,
• centralnie ważony
Zakres czułości: -2-20 EV
Balans bieliAutomatyczny, światło dzienne, cień, chmury, światło żarowe, światło jarzeniowe (4 rodzaje), lampa błyskowa, pod wodą, ustawienia wg skali Kelvina, własne
Kompensacja ekspozycji• Kompensacja: +/-5 EV w skoku co 1/3 lub 1/2 EV
• Bracketing: 3 lub 5 klatek, w skoku co 1/3, 1/2, 2/3, 2, 3 EV, 9 klatek w skoku 1/3, 1/2, 2/3 EV
Zdjęcia seryjneDo 11 kl./s (8 kl./s w trybie cichej migawki)
Karta pamięci• Memory Stick PRO Duo, PRO-HG Duo
• Secure Digital (SD/SDHC/SDXC)
LCDOdchylany (o 180 stopni), 3.0 calowy, dotykowy, kolorowy TFT LCD, rozdzielczość 921.600 punktów, pokrycie kadru 100%, regulacja jasności w 5 poziomach
Live View – cyfrowy podgląd obrazu na żywo
WizjerWizjer elektroniczny 0.39 cala, OLED Tru-Finder, kolorowy, 2.359.296 punktów, regulacja jasności i kolorystyki w 5 poziomach, 100% pokrycie kadru, powiększenie x1.07, korekcja dioptrii: od -4.0 do +3.0, punkt oczny 23 mm od soczewki wizjera (21.4 mm od ramki wizjera)
Komunikacja i złącza• USB (MTP)
• HDMI (typu D)
• Multi Interface
• Minijack 3.5 mm
• Bluetooth 4.1
• Wi-Fi
• NFC
Zasilanie• Akumulator litowo-jonowy NP-FZ100 (2280 mAh), wydajność do 810zdjęć (LCD)
• Opcjonalnie zasilacz sieciowy
Waga503 g
Wymiary120 x 66.9 x 69.3 mm
Sony E 10-18mm F4 OSS

Sony E 10-18mm F4 OSS: dane techniczne

Ogniskowa [mm]: 10-18,

Kąt widzenia [stopnie]: 109-76,

Zakres wartości przysłony [F]: 4.0-22

Minimalna odległość ostrzenia AF/MF [cm]: 25,

Stabilizacja: tak,

Budowa: 10 soczewek w 8 grupach,

Średnica filtra [mm]: 62,

Waga [g]: 225,

Wymiary (średnica x długość) [mm]: 70×63.5.

Galeria zdjęć przykładowych 1:1

Galeria zdjęć przykładowych wykonanych bezlusterkowcem Sony A6600 i obiektywem Sony E 10-18mm F4 OSS. Zdjęcia zostały zarejestrowane w formacie RAW a następnie wywołane w programie Adobe Camera Raw do formatu jpeg w pełnej rozdzielczości.

Sprzęt omawiany w niniejszym wpisie

Zdjęcia przykładowe zostały wykonane sprzętem dostępnym w sklepie InterFoto.eu:

Bezlusterkowiec Sony A6600

Obiektyw Sony E 10-18mm F4 OSS.

Jarosław Brzeziński
Jarosław Brzeziński

Jarosław Brzeziński, ur. 1962 r., fotograf, malarz i tłumacz z tytułem magistra filologii angielskiej.
Blog pod adresem: https://towarzystwonieustraszonychsoczewek.blogspot.com/
W roku 2005 opublikował książkę “Canon EOS System”.
W latach 1998- 2009 odpowiedzialny w UKIE za tłumaczenia wszystkich dokumentów związanych z akcesją oraz członkostwem Polski w UE.
W latach 1996- 2011 redaktor i autor setek artykułów na temat sprzętu fotograficznego i fotografii dla czołowych miesięczników branżowych.
W latach 1987-1998 pracował jako nauczyciel angielskiego.
W latach 1994-1996 pracował jako freelancing copywriter dla Ogilvy & Mather.
Od 12 lat jest głównym ekspertem ds. tłumaczeń w Centrum Europejskim Natolin.
Od 25 lat pracuje jako zawodowy fotograf ślubny, reklamowy, reklamowy, eventowy, przemysłowy, korporacyjny oraz portrecista, zarówno w studio jak i w terenie.
Od 30 lat pracuje jako tłumacz polsko-angielski oraz angielsko-polski dla czołowych firm i organizacji.

Artykuły: 2124

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *