Wymień lub sprzedaj sprzęt fotograficzny
|
Złóż zapytanie o wniosek ratalny w Interfoto.eu

Obiektyw Sigma A 24-70mm F2.8 DG DN II Art: pierwsze zdjęcia przykładowe

Obiektyw Sigma A 24-70mm F2.8 DG DN II Art to następca standardowego zoomu pełnoklatkowego Sigma 24-70mm F2.8 DG DN Art, który – podobnie jak wiele innych obiektywów linii Sigma Art – dowiódł, że producenci niezależni są zdolni do tworzenia optyki, która co najmniej dorównuje produktom OEM, co nieraz pokazywaliśmy w naszych wpisach na blogu. Nowy model przeszedł ewolucję, obejmującą ulepszone parametry optyczne, zwiększoną szybkość autofokusa i poprawioną łatwość obsługi, przy jednoczesnym uzyskaniu bardziej kompaktowych rozmiarów.

Obiektyw Sigma A 24-70mm F2.8 DG DN II Art: specyfikacje

Nazwa obiektywuSIGMA 24-70mm F2.8 DG DN II | Art
LiniaArt
Konstrukcja obiektywu 19 elements in 15 groups
Soczewki FLD6
Soczewki ELD0
Soczewki SLD2
Soczewki asferyczne5
Kąt widzeniaL-Mount: 84.1°-34.3°Sony E-mount: 84.1°-34.3°
PrzysłonaLiczba listków przysłony11
Przysłona kołowa
Minimalna przysłonaF22
Najkrótsza odległość ostrzenia17cm(24mm) – 34cm(70mm)
Maksymalny współczynnik powiększenia1:2.7(24mm) – 1:4(70mm)
Średnica filtra 82mm
Wymiary (Średnica x Długość*)L-Mount: 87.8mm x 120.2mmSony E-mount: φ87.8mm x 122.2mm
*Długość obiektywu mierzona jest od przodu obiektywu do mocowania.
WagaL-Mount: 745gSony E-mount: 735g
Numer edycjiA024
W zestawie z obiektywemPokrowiecOsłona przeciwsłoneczna LH878-05Przedni dekielek LCF-82 IIITylni dekielek LCR II
Mocowanie / Kod EANL-Mount: 00-85126-94142-0Sony E-mount: 00-85126-94141-3

Obiektyw Sigma A 24-70mm F2.8 DG DN II Art: pierwsze wrażenia i pierwsze zdjęcia

W telegraficznym skrócie: obiektyw Sigma A 24-70mm F2.8 DG DN II Art jest pełnoklatkowym standardowym obiektywem zmiennoogniskowym zaprojektowanych dla systemów bezlusterkowców. Ma zapewniać wysoką jakość mechaniczną i optyczną i świetną funkcjonalność w kompaktowym tubusie spełniającym wymagania fotografii profesjonalnej.

Dostałem ten obiektyw na kilka dni przed oficjalną premierą i wyposażony w pełnoklatkowego beslusterkowca Sony A7R IV wyruszyłem na fotograficzne łowy. Nie będę ukrywał, że miałem sporą frajdę z fotografowania tym zestawem. Znając rozdzielczość matrycy Sony A7R IV wiedziałem, ze w razie gdyby w jakiejś sytuacji ogniskowa 70 mm okazała się za krótka, mam spory “zapas pikseli” aby dokadrować obraz. Pytania brzmiało jedynie: czy obiektyw stanie na wysokości zadania i sprosta wymaganiom matrycy 60 Mpix?

Z ulgą mogę stwierdzić, że zdecydowanie tak. Na razie nie zrobiłem pełnego testu obiektywu, ale bez wahania stwierdzam, że ostrość i kontrast są na bardzo wysokim poziomie. Świetna jest odporność na światło tylne. Jeśli obiektyw ma jakieś niedokorygowane wady, to są te, które bez większego wysiłku koryguje oprogramowanie aparatu (pliki jpeg) lub wtyczka do Adobe Camera Raw (pliki RAW). Mówimy tu aberracji chromatycznej, dystorsji i winietowaniu. Żyjemy w czasach, w których inżynierowie projektujący optykę z góry zakładają., że nie muszą pewnych wad korygować na etapie projektowania bo można je poprawić programowo. Ma być przede wszystkim ostro i kontrastowo a resztę się poprawi w obróbce.

To daje spore pole manewru projektantom i umożliwia poprawę końcowego obrazka przy jednoczesnym zmniejszaniu gabarytów obiektywu. Ale gdybyście wyłączyli wszelkie korekty wad optycznych w aparacie i oprogramowaniu może okazać się, że król jest nagi.

Tak czy siak, nagi czy nie, obiektyw Sigma A 24-70mm F2.8 DG DN II Art na razie nie sprawił mi zawodu. Autofokus na Sony A7R IV śmiga, obsługa jest wyborna, do wyboru dostajemy sterowanie przysłoną na pierścieniu obiektywu lub z korpusu aparatu i to z zaskokami lub płynnie. Jest nawet zabawna i pomysłowa blokada pierścienia zmiany ogniskowych przy wartości 24 mm na czas transportu. Pomysłowa, bo wystarczy nieco mocniej ruszyć pierścień zoomowania, aby się wyłączyła.

SigmaA24-70mmF2.8DGDNIIArt__dsc5749

Jest też niezła minimalna odległość fotografowania 17 cm dająca powiększenie 1:2.7 ale tylko przy ogniskowej 24 mm. Zmienna – zależnie od ogniskowej – minimalna odległość fotografowania może świadczyć o tym, że nie jest to prawdziwy parafokalny zoom, lecz obiektyw zmiennoogniskowy.

Przyjemnie było focić Sigmą, tym bardziej, że generuje to, co tygrysy lubią najbardziej czyli ładne nieostrości. A jak dobrej ostrości towarzyszy ładne bokeh, niczego więcej mi nie potrzeba. Trochę za krótkie było to rendez-vous z Sigmą. Jak śpiewał zespół Soft Cell: “Say hello, wave goodbye.”

Galeria zdjęć przykładowych: obiektyw Sigma 24-70mm F2.8 DG DN II Art na Sony A7R IV

Galeria zdjęć przykładowych wykonanych obiektywem Sigma 24-70mm F2.8 DG DN II Art zamocowanym na bezlusterkowcu Sony A7R IV. Zdjęcia zostały wykonane w formacie RAW a następnie skonwertowane w programie Adobe Camera Raw do formatu jpeg i zmniejszone do 2048 pikseli na dłuższym boku.

Sprzęt wykorzystany do wykonania zdjęć przykładowych

Sprzęt użyty do zrobienia zdjęć przykładowych znajdziesz w sklepie InterFoto.eu.

Obiektyw Sigma A 24-70mm F2.8 DG DN II Art

Sony A7R IV

Jarosław Brzeziński
Jarosław Brzeziński

Jarosław Brzeziński, ur. 1962 r., fotograf, malarz i tłumacz z tytułem magistra filologii angielskiej.
Blog pod adresem: https://towarzystwonieustraszonychsoczewek.blogspot.com/
W roku 2005 opublikował książkę “Canon EOS System”.
W latach 1998- 2009 odpowiedzialny w UKIE za tłumaczenia wszystkich dokumentów związanych z akcesją oraz członkostwem Polski w UE.
W latach 1996- 2011 redaktor i autor setek artykułów na temat sprzętu fotograficznego i fotografii dla czołowych miesięczników branżowych.
W latach 1987-1998 pracował jako nauczyciel angielskiego.
W latach 1994-1996 pracował jako freelancing copywriter dla Ogilvy & Mather.
Od 12 lat jest głównym ekspertem ds. tłumaczeń w Centrum Europejskim Natolin.
Od 25 lat pracuje jako zawodowy fotograf ślubny, reklamowy, reklamowy, eventowy, przemysłowy, korporacyjny oraz portrecista, zarówno w studio jak i w terenie.
Od 30 lat pracuje jako tłumacz polsko-angielski oraz angielsko-polski dla czołowych firm i organizacji.

Artykuły: 2221

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *