Wymień lub sprzedaj sprzęt fotograficzny
|
Złóż zapytanie o wniosek ratalny w Interfoto.eu

TTArtisan 75mm F1.5 Biotar Replica M42 wiruje z Sony A6300

TTArtisan 75mm F1.5 Biotar Replica M42 to już obiektyw kultowy dzięki temu, że za ułamek ceny oryginału odtwarza najważniejsze cechy kultowego Zeissowskiego Biotara 75mm F1.5. Kryje pełną klatkę, ale przecież nic nie stoi na przeszkodzie, aby przetestować go na matrycach mniejszych formatów. Taki test na aparacie systemu micro 4/3 już się na naszym blogu pojawił, a dzisiaj pora na matrycę formatu APS-C i nieco leciwy model bezlusterkowca Sony A6300. To model z lutego 2016 roku, który miał już kilku następców, ale to nadal sensowny wybór wśród aparatów APS-C. Dzisiaj pokażę Ci zdjęcia przykładowe z tej kombinacji, którym towarzyszyć będą rozważania czy ma ona sens.

TTArtisan 75mm F1.5 Sony A6300 Dsc0066
TTArtisan 75mm F1.5 Biotar Replica M42 Sony A6300 Dsc0134

Sony A6300 i Biotar Replica: czy to ma sens?

Zacznijmy od tego, że będące treścią powyższego nagłówka pytanie można zadać na wielu poziomach. Po pierwsze, może dotyczyć ogólnego sensu łączenia niepełnoklatkowej matrycy z pełnoklatkowym obiektywem. Zazwyczaj mówię, że przy szerokich kątach sens jest niewielki bo, na przykład pełnoklatkowy obiektyw o ogniskowej 28mm daje na matrycy APS-C pole widzenia obiektywu o ogniskowej 42mm. Ale przy teleobiektywach to może mieć sens bo uzyskujemy węższy kadr bez konieczności zastosowania telekonwertera. W przypadku ogniskowej 75mm uzyskujemy na matrycy formatu APS-C pole widzenia obiektywu o ogniskowej 112,6 mm czyli nadal coś zdatnego do portretu tylko wymagające nieco większego odejścia od portretowanej osoby.

TTArtisan 75mm F1.5 Biotar Replica M42 Sony A6300 Dsc0134

Na innym poziomie chodzi o to czy warto założyć Replikę Biotara na taki aparat jak Sony A6300? Tu akurat odpowiedź jest twierdząca, bo w świecie bezlusterkowców APS-C firmy Sony nie tak wiele się zmieniło. Matryca nadal jest przyzwoita i możliwości fotograficzne A6300 są do zaakceptowania. W zakresie filmowania sporo się zmieniło, więc tutaj A6300 nie jest już tak konkurencyjne. Ale zważywszy na bardzo atrakcyjną cenę, uważam, że to jeden z lepszych wyborów na początek przygody z aparatami z wymienną optyką.

TTArtisan 75mm F1.5 Biotar Replica M42 Sony A6300 Dsc0046

Ale ostatecznie w tym pytaniu chodzi o to czy warto pełnoklatkowy obiektyw o specyficznym bokeh adaptować na matryce mniejsze od tych, dla których był projektowany. I tu odpowiedź nie jest jednoznaczna. Nadal dostajemy obiektyw portretowy z wirującym bokeh ale ta część kadru, na której wirowanie jest najmocniej zaakcentowane zostaje obcięta i zwyczajnie nie ma jej na końcowym kadrze. Tu tkwi paradoks, bo takie obcięcie pozwala uniknąć wad optycznych pojawiających się szczególnie na brzegach kadru, ale w przypadku Repliki Biotara właśnie chodzi nam o to, aby te wady były widoczne.

Więc moja odpowiedź brzmi: tak to ma sens ale na pełnej klatce ten sens jest pełniejszy. Zostawiam Cię sam na sam ze zdjęciami przykładowymi z omawianej tutaj kombinacji.

TTArtisan 75mm F1.5 Biotar Replica M42 Sony A6300 Dsc0072

Specyfikacja obiektywu

  • Ogniskowa: 75mm
  • Maksymalna przysłona: F1.5
  • Minimalna przysłona: F16
  • Przeznaczenie: Pełna klatka, ale sprawdzi się również na APS-C, i średnim formacie (44x33mm)
  • Kryje nieskończoność: TAK
  • Metoda ustawiania ostrości: MF
  • Średnica mocowania filtra: 58mm
  • Minimalna odległość ostrzenia: 0.75m
  • Kąt widzenia: 32°
  • Liczba listków przysłony: 13
  • Bokeh: „Swirly Bokeh”
  • Konstrukcja optyczna: 6 soczewek w 4 grupach
  • Mocowanie obiektywu: Gwint M42
  • Waga: około 562g
TTArtisan 75mm F1.5 Biotar Replica M42 Sony A6300 Dsc0016

Galeria zdjęć 1:1

Galeria czterech zdjęć wykonanych niepełnoklatkowym bezlusterkowcem Sony A6300 i obiektywem TTArtisan 75mm F1.5 Biotar Replica M42. Zdjęcia zostały wykonane w formacie RAW, przekonwertowane z minimalną obróbką do formatu jpeg w programie Adobe Camera Raw. Poniżej znajdziesz linki do 4 zdjęć w pełnej rozdzielczości (1:1):

Obiektyw Biotar Replica jest dostępny w regularnej sprzedaży w cenie 1499 złotych w InterFoto.eu w mocowaniu M42Przez dostępne u nas adaptery założysz go na prawie każdy system lustrzanek i bezlusterkowców.

Dostępne mocowania obiektywu

Pełna klatka M42 TTArtisan 75mm F1.5 Biotar Replica M42

TTArtisan 75mm F1.5 Biotar Replica M42 Sony A6300 Dsc0051

Zapoznaj się z naszymi testami obiektywu TTArtisan 75mm F1.5 Biotar Replica M42 w praktyce:

Jak TTArtisan 75mm F1.5 Replica Biotar M42 prezentuje się na zdjęciach?

Pierwsze zdjęcia przykładowe z TTArtisan 75mm F1.5 Biotar Replica M42 wykonane na Fujifilm GFX 100

Pierwsze takie porównanie na świecie: TTArtisan 75mm F1.5 Biotar Replica M42 kontra Carl Zeiss Jena Biotar 75mm F1.5 ze zdjęciami przykładowymi – Blog Interfoto.eu

Zdjęcia przykładowe nocą z Biotarową mocą! – TTArtisan 75mm F1.5 Biotar Replica M42 i Canon RP – Blog Interfoto.eu

TTArtisan 75mm F1.5 Biotar Replica M42 + Nikon Z f: a match made in heaven – Blog Interfoto.eu

TTArtisan 75mm F1.5 Biotar Replica M42 na Micro 4/3 – czy to buja? – Blog Interfoto.eu

Innych zostawia w cieniu! – TTArtisan 75mm F1.5 Biotar Replica M42 porównanie z Heliosem 85mm F1.5 40-2 – Blog Interfoto.eu

TTArtisan 75mm F1.5 Biotar Replica M42 Sony A6300 Dsc0025

Jesteś aktywnym i uznanym fotografem, jesteś zainteresowany przetestowaniem tego obiektywu?
Napisz do nas na adres marketing@interfoto.eu. W wiadomości e-mail zamieść linki do Twojej aktywności na social mediach.

Jarosław Brzeziński
Jarosław Brzeziński

Jarosław Brzeziński, ur. 1962 r., fotograf, malarz i tłumacz z tytułem magistra filologii angielskiej.
Blog pod adresem: https://towarzystwonieustraszonychsoczewek.blogspot.com/
W roku 2005 opublikował książkę “Canon EOS System”.
W latach 1998- 2009 odpowiedzialny w UKIE za tłumaczenia wszystkich dokumentów związanych z akcesją oraz członkostwem Polski w UE.
W latach 1996- 2011 redaktor i autor setek artykułów na temat sprzętu fotograficznego i fotografii dla czołowych miesięczników branżowych.
W latach 1987-1998 pracował jako nauczyciel angielskiego.
W latach 1994-1996 pracował jako freelancing copywriter dla Ogilvy & Mather.
Od 12 lat jest głównym ekspertem ds. tłumaczeń w Centrum Europejskim Natolin.
Od 25 lat pracuje jako zawodowy fotograf ślubny, reklamowy, reklamowy, eventowy, przemysłowy, korporacyjny oraz portrecista, zarówno w studio jak i w terenie.
Od 30 lat pracuje jako tłumacz polsko-angielski oraz angielsko-polski dla czołowych firm i organizacji.

Artykuły: 2236

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa plików cookie, aby poprawić Twoje doświadczenia przeglądania i zapewnić prawidłowe funkcjonowanie strony. Korzystając dalej z tej strony, potwierdzasz i akceptujesz używanie plików cookie.

Akceptuj wszystkie Akceptuj tylko wymagane