Wymień lub sprzedaj sprzęt fotograficzny
|
Złóż zapytanie o wniosek ratalny w Interfoto.eu

Sigma A 85mm F1.4 DG HSM i Canon EOS 5D Mark III oraz Nikon Z f: ostra jazda

Sigma A 85mm F1.4 DG HSM obok takich obiektywów jak Sigma A 50mm F1.4 DG HSM czy Sigma A 135mm F1.8 DG HSM tworzył podwaliny linii optyki Sigma ART. której filozofia opiera się prostej zasadzie: optyka ma spełniać najwyższe wymagania stawiane przez matryce o wysokiej rozdzielczości, gwarantując doskonałą jakość zdjęć, o niewielkiej dystorsji i winietowaniu, niezwykłej ostrości przy jednoczesnym pięknym efekcie bokeh a jakość wykonania ma być na najwyższym poziomie niezależnie od tego, jak wysoką cenę trzeba za to zapłacić pod względem gabarytów obiektywów. Zatem tak, stałki linii ART są ogromne, ale za to dostajemy to, co najlepsze w bieżącej optyce.

Sigma A 85mm F1.4 DG HSM Canon EOS 5D Mark III__g7a5992
Sigma A 85mm F1.4 DG HSM + Canon EOS 5D Mark III
Sigma A 85mm F1.4 DG HSM Canon EOS 5D Mark III side

Dlaczego Canon EOS 5D Mark III?

Najpierw w telegraficznym skrócie podsumuję czym jest trzecie wcielenie cyfrowej piątki Canona. Profesjonalna lustrzanka cyfrowa Canon EOS 5D Mark III została wyposażona w pełnoklatkowa matrycę o rozdzielczości 22,3 MPix, 61-punktowy autofokus i możliwość rejestrowania serii zdjęć do 6 klatek na sekundę. Aparat nagrywa filmy w jakości Full HD i zapewnia ręczną kontrolę nad wszystkimi parametrami, a odporna konstrukcja ze stopu magnezu oraz uszczelnienia chroniące przed pyłem i wilgocią pozwalają na pracę nawet w najtrudniejszych warunkach.

Powyżej powtórzyłem w skrócie to, co o pełnoklatkowej lustrzance Canon EOS 5D Mark III pisano w chwili premiery. Ale przecież nie wybrałem jej jako partnera dla obiektywu Sigma A 85mm F1.4 DG HSM ze względu na kilka suchych danych z ówczesnych informacji prasowych. Wybrałem ten aparat ponieważ przez wiele lat był wołem roboczym ze stajni Canona dla wielu moich znajomych uprawiających zawodowo fotografię reporterską, uliczną, ślubną, eventową, przyrodniczą itd. itp.

Canon EOS 5D Mark III nie był może absolutnie topowym body, ale robił to, co miał robić i to całkiem nieźle. W czasie jego “kadencji” były aparaty szybsze, mające matryce o lepszej dynamice czy wyższej rozdzielczości, ale Canon EOS 5D Mark III stanowił złoty środek i w przypadku ogromnej rzeszy fotografów codziennie dostarczał obrazki, które mogli przedawać i pokazywać.

Dlatego wybrałem ten właśnie aparat, który nota bene pojawił się na rynku 2 lata przed obiektywem Sigma A 85mm F1.4 DG HSM zatem wielu zawodowców miało przyjemność używać właśnie takiej kombinacji w swojej pracy.

Canon EOS 5D Mark III + Sigma A 85mm F1.4 DG HSM czyli para na medal

Po kilku dniach fotografowania tandemem Canon EOS 5D Mark III + Sigma A 85mm F1.4 DG HSM wiem, że się nie pomyliłem dokonując takiego a nie innego wyboru a zrobione zdjęcia potwierdzają pozytywne opinie jakie krążyły o obydwu elementach tej układanki, bo są niezwykle ostre, mają bardzo ładne nieostrości i są prawie pozbawione wad optycznych. Świetna kombinacja, której nie zawahałbym się zabrać wszędzie dokąd rzuciłby mnie los, mając pewność, że jeśli nie dostanę zdjęcia, o które mi chodziło, wina leży po mojej a nie sprzętu stronie. O takie połączenia nam chodzi, bo stają się przedłużeniem oka fotografa.

Sigma A 85mm F1.4 DG HSM Nikon Zf side

Nikon Z f + Sigma A 85mm F1.4 DG HSM + Fringer EF-NZ

Jako, że zawsze ciekawi mnie jak obiektywy zaprojektowane do lustrzanek pracują na bezlusterkowcach, postanowiłem założyć optykę Sigma A 85mm F1.4 DG HSM na aparat Nikon Z f poprzez adapter Fringer EF-NZ. To dziwne połączenie; obiektyw Sigma w mocowaniu Canon EF na aparacie w mocowaniem Nikon Z. Jako to działa? Przyzwoicie chociaż nie genialnie. Autofokus jest szybki i celny, ale czasem adapter się na sekundę zawiesza ale na szczęście sam się odwiesza. Generalnie nie zabrałbym tej kombinacji na zawodowe zlecenie, ale wszędzie indziej jest wystarczająco dobra a optyka oczywiście jest bliska ideału.

Sigma A 85mm F1.4 DG HSM Nikon Z f__dsc8293
Sigma A 85mm F1.4 DG HSM + Nikon Z f + Fringer EF-NZ

Sigma A 85mm F1.4 DG HSM: specyfikacje

Ogniskowa: 85 mm

Konstrukcja optyczna obiektywu: 14 soczewek w 12 grupach

Kąt widzenia: 28,6° (na pełnej klatce)

Przysłona: 9 zaokrąglonych listków przysłony

Zakres wartości przysłony: F1.4- F16

Minimalna odległość ustawiania ostrości: 85cm

Średnica mocowania filtrów: 86 mm

Wymiary: 94,7 mm x 126,2 mm

Waga: 1130 g

Galeria zdjęć wykonanych zestawem Canon EOS 5D Mark III + Sigma A 85mm F1.4 DG HSM

Galeria zdjęć wykonanych pełnoklatkową lustrzanką Canon EOS 5D Mark III i obiektywem Sigma A 85mm F1.4 DG HSM. Zdjęcia zostały zarejestrowane w formacie RAW i wywołane do formatu jpeg w programie Adobe Camera Raw oraz zmniejszone do 2048 pikseli na dłuższym boku.

Galeria zdjęć wykonanych zestawem Nikon Z f + Sigma A 85mm F1.4 DG HSM + Fringer EF-NZ

Galeria zdjęć wykonanych pełnoklatkowym belusterkowcem Nikon Z f i obiektywem Sigma A 85mm F1.4 DG HSM zamocowanym poprzez adapter Fringer EF-NZ. Zdjęcia zostały zarejestrowane w formacie NEF i wywołane do formatu jpeg w programie Adobe Camera Raw oraz zmniejszone do 2048 pikseli na dłuższym boku.

Sprzęt omawiany w tekście

Omawiany w tekście sprzęt dostaniesz w sklepie InterFoto.eu:

Pełnoklatkowa lustrzanka cyfrowa Canon EOS 5D Mark III

Pełnoklatkowy bezlusterkowiec Nikon Z f

Obiektyw Sigma A 85mm F1.4 DG HSM

Sigma A 85mm F1.4 DG HSM Nikon Z f Koncert
Sigma A 85mm F1.4 DG HSM + Nikon Z f + Fringer EF-NZ
Jarosław Brzeziński
Jarosław Brzeziński

Jarosław Brzeziński, ur. 1962 r., fotograf, malarz i tłumacz z tytułem magistra filologii angielskiej.
Blog pod adresem: https://towarzystwonieustraszonychsoczewek.blogspot.com/
W roku 2005 opublikował książkę “Canon EOS System”.
W latach 1998- 2009 odpowiedzialny w UKIE za tłumaczenia wszystkich dokumentów związanych z akcesją oraz członkostwem Polski w UE.
W latach 1996- 2011 redaktor i autor setek artykułów na temat sprzętu fotograficznego i fotografii dla czołowych miesięczników branżowych.
W latach 1987-1998 pracował jako nauczyciel angielskiego.
W latach 1994-1996 pracował jako freelancing copywriter dla Ogilvy & Mather.
Od 12 lat jest głównym ekspertem ds. tłumaczeń w Centrum Europejskim Natolin.
Od 25 lat pracuje jako zawodowy fotograf ślubny, reklamowy, reklamowy, eventowy, przemysłowy, korporacyjny oraz portrecista, zarówno w studio jak i w terenie.
Od 30 lat pracuje jako tłumacz polsko-angielski oraz angielsko-polski dla czołowych firm i organizacji.

Artykuły: 2204

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *