Obiektywy oraz filtry do filmowania firmy Nisi

Niedawno firma Nisi, znany producent systemów filtrów, ku zaskoczeniu wszystkich ogłosiła, że wypuszcza na rynek zestaw pięciu obiektywów do filmowania – Nisi F3. Zaprojektowane tak, aby kryły pełną matryce rozmiaru 46,5 mm, obiektywy NiSi F3 będą kompatybilne z kamerami ARRI Alexia LF, Red Monstro VV, Panavision DXL2, SONY Venice i Canon C700FF (oraz „przyszłymi” modelami kamer); firma obecnie tworzy centra serwisowe w Europie, Stanach Zjednoczonych oraz Południowej Azji. Zestaw obejmuje pięć modeli: 25 mm T/2,1, 35 mm T/2, 50 mm T/2, 75 mm T/2, oraz 100 mm T/2—wszystkie mają identyczne obudowy, co ułatwia użytkowanie i pozwala stosować te same akcesoria. W drugiej połowie roku 2018 do zestawu ma dołączyć optyka o ogniskowej 18 mm oraz 135 mm.

Niso chwali się apochromatyczną korekcją serii obiektywów F3, twierdząc, że udało się w nich prawie całkowicie wyeliminować fioletowe/zielone obwódki zarówno w płaszczyźnie ostrości, jaki i w bokeh, a także powłokami przeciwodblaskowymi poprawiającymi kontrast obrazu.

Jako, że firmie zarzucono skopiowanie już istniejących na rynku konstrukcji, Nisi wyjaśnia, że jest właścicielem projektów swoich obiektywów, które przejęła z zarzuconego projektu o nazwie Bokkeh Bokkelux. Ponadto firma Nisi twierdzi, że dokonała zmian w optycznej i mechanicznej konstrukcji tej serii optyki, poprawiając niezawodność, dokładność spasowania elementów i zmniejszając wagę. Dodatkowo Nisi jest partnerem Kinefinity, firmy zajmującej się sprzętem filmowym, dla której produkuje gamę obiektywów pełnoklatkowych o nazwie Mavo Prime.

Dodatkowo, firma Niso wprowadza nową serię filtrów do swoich obiektywów filmowych pod nazwą Allure Mist. Filtry Allure Mist pojawią się w wersji białej oraz czarnej a ich zadaniem jest złagodzenie kontrastu w kręconych obiektywami Nisi F3 materiałach filmowych. Biała wersja poprawia oddanie jasnych partii obrazu i redukuje niedoskonałości skóry, natomiast wersja czarna zmniejsza flarę i tworzy efekt mgiełki.

Efekt różnych wersji filtrów Allure Mist. Czarne wersje z lewej, białe z prawej.

Poniżej film pokazujący działanie filtrów AllureMist:

Jarosław Brzeziński
Jarosław Brzeziński

Jarosław Brzeziński, ur. 1962 r., fotograf, malarz i tłumacz z tytułem magistra filologii angielskiej.
Blog pod adresem: https://towarzystwonieustraszonychsoczewek.blogspot.com/
W roku 2005 opublikował książkę “Canon EOS System”.
W latach 1998- 2009 odpowiedzialny w UKIE za tłumaczenia wszystkich dokumentów związanych z akcesją oraz członkostwem Polski w UE.
W latach 1996- 2011 redaktor i autor setek artykułów na temat sprzętu fotograficznego i fotografii dla czołowych miesięczników branżowych.
W latach 1987-1998 pracował jako nauczyciel angielskiego.
W latach 1994-1996 pracował jako freelancing copywriter dla Ogilvy & Mather.
Od 12 lat jest głównym ekspertem ds. tłumaczeń w Centrum Europejskim Natolin.
Od 25 lat pracuje jako zawodowy fotograf ślubny, reklamowy, reklamowy, eventowy, przemysłowy, korporacyjny oraz portrecista, zarówno w studio jak i w terenie.
Od 30 lat pracuje jako tłumacz polsko-angielski oraz angielsko-polski dla czołowych firm i organizacji.

Wpisów: 1586

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.